Az MKKSZ elnöksége június 3-ai ülésén foglalkozott a szervezetépítéssel és az elnökség tervezhető programjairól, konzultáció folyt egy ingatlan jogi helyzetének rendezéséről és tájékoztatót hallgatott meg az alapítvány 2021. évi működéséről.
A napirendek előtt Boros Péterné elnök számolt be az előző ülés óta végzett munkáról. Ennek során szólt arról, hogy több megbeszélést folytatott annak érdekében, hogy a civil szervezetekkel hogyan vegyük fel a kapcsolatot. Fontos cél, ha a kormányzati döntéseket befolyásolni akarjuk, akkor meg kell találnunk azokat az intézményeket, fórumokat, és módszereket, amelyekkel ennek érdekében együtt tudunk működni. Olyan szervezetekkel szeretnénk kapcsolatot, amely adott esetben gyorsan tudnak egy jogszabálytervezetet véleményezni. Örömmel mondta el, hogy a Fővárosi Főpolgármesteri Hivatalban, az I. kerületi Szociális Intézménynél, és Szigetszentmiklóson a Polgármesteri Hivatalban jelentős szervezetépítő munka történt. A Főpolgármesteri Hivatalban készült egy széleskörű közvéleménykutatás, amely túlmutat a hivatal keretein, akár általános szakszervezeti megítélést és lehetőségeket is kiolvashatunk abból. Ennek tapasztalatait hasznosítani fogjuk. A kormánnyal való tárgyalás előkészítése érdekében a Közszolgálati Érdekegyeztető Fórum (KÉF) Munkavállalói Oldala ülést tartott, és kezdeményezte az OKÉT Munkavállalói Oldal összehívását is. Készülni kell arra, hogy egyszer csak tárgyalunk, ennek érdekében vizsgálni fogjuk a valós átlagkereseti adatokat és azt, hogy a dolgozók – a magas infláció miatt – hogyan élik meg a reálkereset csökkenését.
Farkas Andrea, a Szervezetépítő munkabizottság vezetője elmondta, hogy minden elismerés azoké az alapszervezeteké, akik sikeresen vettek részt a pályázaton. Ez biztos hozzájárult az elmúlt időszak létszámnövekedéséhez, létszámmegtartásához. A Covid járvány az elmúlt 2 évben komoly nehézségeket jelentett a szervezetépítésben és a szervezetek megtartásában. A bizottság tagjai rendszeresen találkoztak az éterben, munkaidőn túl szervezték online megbeszéléseiket. A vitában elhangzott, hogy már több tagszervező pályázat volt az MKKSZ életében, az első 2000-es évek elején. A 2010-2011-es pályázatban több mint 50 alapszervezet vett részt. Azoknak a pályázatoknak a tapasztalatait is fel kell használni. A vita alapján módosulnak júliustól a pályázati feltételek: a jövőben a pályázaton elnyert jutalmat közösségi célokra lehet felhasználni és a nyertes pályázótól elvárjuk, hogy egy beszámoló készüljön a pályázati pénzből megvalósuló közösségi programról, mely a honlapon lesz közétéve.
Boros Péterné tájékoztatást adott a 2022. II. félévi és a 2023. I. félévi tervezett programokról. Ebben szerepel mintegy 20 munkamegbeszélés (elnökségi ülés, OSZT és rétegszervezeti találkozók, stb.) és tervezhető ünnepség (Tisztes Munka világnapja, Szociális Munka napja, MKKSZ majális stb.). De ezen kívül vannak, a napra pontosan nem tervezhető tanácskozások, mint az OKÉT, KÉF ülések, SZEF tanácskozások, megyei titkári értekezletek. Úgy látni, hogy a következő időszak is mozgalmas lesz.
Az MKKSZ elnöksége folyamatosan dolgozik azon, hogy az alapszervezeti tulajdonban lévő számos ingatlan jogi helyzete rendeződjön. Ennek keretén belül az ingatlanok tulajdonjoga az MKKSZ-hez, mint jogi személyhez kerül, ezt Fehér József elnöki megbízott végzi. Amennyiben még van az ingatlant használó alapszervezet, ez a jog folyamatos marad. Ha nincs már ingatlant használó alapszervezet, annak a sorsáról az elnökség külön dönt. Az ülésen Fehér József adott arról tájékoztatót, hogy a rendszerváltás után mi lett a sorsa az akkor szakszervezeti ingatlan vagyonnak, mely került szétosztásra a szakszervezetek között, melyet államosítottak. Akkor az MKKSZ is jelentős vagyonhoz jutott, amelyet megőriztünk, ez ma a Róna utca 87. szám alatti székházban testesül meg. Dr. Marosi János, a SZÜB vezetője végzett jogi vizsgálatot egy Verőcén lévő ingatlan helyzetéről. A felügyelőbizottság folytat még egy ellenőrzést, annak eredményeként feltehetően rendeződik ennek az ingatlannak a sorsa is.
Az elnökség ezután Fehér József kuratóriumi elnök tájékoztatóját hallgatta meg az alapítvány helyzetéről. A segélyezés az elmúlt évben rendben folyt, sajnos vannak nehéz sorsok. Továbbra is nagy szükség van az szja 1 %-ának utalására és az alapszervezeti 100 Ft-os adományozásra. Bevétel szükséges ahhoz, hogy abból lehessen segélyezni. Szükség van a jobb kommunikációra ennek érdekében. Erről az elkövetkező megyei titkári megbeszélésen is szólni kell.
Dr. Marosi János