Nagyon sok ismerősöm felhívott, írt (privátban, mert egyébként nem mernek nyilvánosan...), hogy annyira jó lenne, ha ez a mi munkáltatóinkhoz, felsőbb vezetőkhöz is eljutna.
Ugyanis soknak fogalma sincs róla, hogy mi mindennel foglalkozunk, lassan már erőnkön felül!!! a kormányablakokban.
Ennek okán folyamodtam Önökhöz, hiszen mi még mindig féltjük az állásainkat, annak ellenére, hogy már mindenhol óriási létszámhiány alakult ki. Érkeznek persze új, régi/új kollégák, akiket lényegesen magasabb bérért vesznek fel, amiből óriási bérfeszültségek alakulnak ki.
Tisztelettel megkérem Önt, hogy amennyiben - ha arra érdemesnek tartja- tegye közzé ebből az írásból azt, amit hasznosnak talál.
"Érdemes elolvasni (többször is)
2x15!!!!%
Amikor a Kormányablak kerül szóba......
Kíváncsi lennék rá, hogy a felsőbb vezetők közül, ki mennyire ismeri, mit lehet ott intézni….a tv-ben u.is mindenkit, mindennel oda küldenek.
Nagyon sokat gondolkodok rajta, hogy hogyan is lehetne megkönnyíteni egymás életét......
Megosztanék most -újra- a gondolataimból néhányat Veletek.
De, először is megköszönöm, ha elolvasod.
Amiről szó lesz: HIVATALI ÜGYINTÉZÉS
1. Ha hivatalba mész az alap, hogy legyen Nálad személyazonosításra alkalmas okmány (de NE LEJÁRT okmány!Az ügytípustól függően TAJ, ADÓ kártya).
Ne az ügyintéző elől kelljen kiszaladnod a kocsiba, a teraszra a családtaghoz stb...., mert várakoznak még utánad is.
Ne csodálkozz, ha elküldenek, amikor pl. egy vezetői engedély megújításához, megjelensz egy születési anyakönyvi kivonattal.
Arra pont nincs szükség.
2. Miért kell néha sokat várakoznod?
Talán azért, mert nem Te vagy az egyedüli, aki szeretné az ügyeit elintézni.
Van, aki 1 sorszámot kér miközben 3 ügyet kell neki intézni.
3. Ne nézd ki az ügyintézőt a pultjából, ha nem hív be azonnal, amikor elment Tőle az ügyfél, mert az ügyintézőnek továbbítania is kell a benyújtott kérelmet a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező szerv felé.
Ugyanúgy mint majd a Tiédet is.
Ha nem hív utána sem senkit, az nem azért van, mert nem akar!
Az történik ugyanis, hogy az Ő gépére egészen más szakrendszerek vannak feltelepítve mint, amivel a Te ügyedben tudna intézkedni. Szeretne segíteni, de nincs lehetősége rá.
De hidd el nem unatkozik!
Ugyanis, amikor nem ügyfelekkel foglalkozik, akkor éppen hivatalból az egyéni vállalkozókat ellenőrzi.
4. Ne kezd el megmagyarázni, amikor sorra kerülsz, hogy Te már 1 órája várakozol, mert az ügyintéző pontosan látja a mellette lévő tableten, hogy mióta vagy ott.
Ráadásul előtted már legalább 5-10 ügyfele volt.
Légy türelemmel! Ő is az, amikor Te leülsz Elé.
5. Amikor sorra kerülsz, TUDD, hogy MIT SZERETNÉL intézni.
Ne az ügyintézőnek kelljen kibarkóbázni, hogy mi a problémád.
Több oknál fogva sem! (Igaz, ígyis meg fogjátok találni a megfelelő megoldást.
Csak az idő mennyisége nem mindegy!)
Rengeteg ügyfél van naponta (ügyintézőnként min. 20!), amit nemis gondolnál és mindenkinek szeretnének segíteni!
Sajnos nincs idő ügyfelenként órákat eltölteni senkivel..
A személyes problémádat - ha nem feltétlenül szükséges - ne ecseteld az ügyintézőnek, mert hidd el, hogy Neki sem egyszerű az Élete.
A Kormányablakban például minimum 60 féle ügyet tudsz elintézni.
Gondolj bele milyen hullámvölgyeken megy keresztül egy ügyintéző, amikor egymás után intézi a születéshez tartozó családtámogatásokat, az elhalálozáshoz tartozó özvegyi nyugdíjakat majd lakástámogatásokat, öregségi nyugdíjakat, fiatalok külföldi munkavállalásainak ügyeit stb....
Felteszek ide néhány érdekességet, csak hogy tudd, miről beszélek, hogy, amikor leülsz, milyen EMBERREL szembe ülsz le.
Az EMBER szándékosan nagybetűs, ugyanis ezt a feladatot nem lehet másként ellátni csak és kizárólag nagybetűs EMBER-ként.
Amikor egy szakügyintéző pihenésre vágyik, akkor ezeket szeretné egy kicsit Maga mögött hagyni. Tehát, amikor nyaral, pihen, hagyd Őt nyugodtan kikapcsolódni, feltöltődni, hogy holnap is ugyanolyan mosollyal tudjon Téged fogadni.
Néhány érdekesség...
Nem minden pultban tudnak MINDEN ügyet elintézni, mint ahogyan fentebb is említettem.
Milyen szakrendszerekben dolgoznak a kormányablakos szakügyintézők? (az okmányokon, és a gépjárműveken kívül)
A teljesség igénye nélkül.
1. EGYÉNI VÁLLALKOZÓK NYILVÁNTARTÁSA (u.is az egyéni vállalkozók ellenőrzését is végzik)
2. MAGYAR KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA – KAMARAI NYILVÁNTARTÓ RENDSZER
3. ORSZÁGOS KERESKEDELMI NYILVÁNTARTÁS (OKNYIR)
4. TAKARNET
5. ELEKTRONIKUS EGÉSZSÉGÜGYI SZOLGÁLTATÁSI TÉR (EESZT)
6. NEAK SZAKRENDSZERE (TAJ, EU TAJ)
7. KSZNY
8. ERKÖLCSI PORTÁL (erkölcsi bizonyítványt is lehet igényelni)
9. Rendelkezési Nyilvántartás (RNY)
10. ÜGYFÉLKAPU
11. ÁVSZ- E-BEJELENTŐ
12. Egységes Frontend Rendszer (EFR)
13. OPÁL (honosítás)
14. KÖZPONTI IDŐPONTFOGLALÓ ALKALMAZÁS
15. E-ING
....
Amikor megalakultak a kormányablakok, a következő feladatot kapták:
– Azonnali ügyintézés: a hatóság a hatósági ügyet azonnal elintézi, és az ügyfél megkapja a kért döntést, vagy igazolványt.
– Ügyintézés:
a kormányablak a saját hatáskörében eljárva az adott ügytípusra vonatkozó rendes ügyintézési határidő alatt hozza meg döntését.
– Beadványok továbbítása: kormányablak továbbítja a
benyújtott kérelmet a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező szervnek, mely végül a döntést meghozza az ügyben.
– A kormányablak az adott ügytípusban kizárólag tájékoztatást nyújt.
– Kiegészítő szolgáltatások nyújtása az ügyfél számára.
– Hivatalból intézhető ügyek: a kormányablak hivatalból jár el.
Azóta az történt, hogy bármi új jön, azzal mindenkit a kormányablakba küldenek.
Majd a kormányablakban megoldják.
Csupán 1-et felejtettek el, de azt nagyon!
Az ügyfél leül és kérdez!
Arra pedig egy valamire való, lelkiismeretes ügyintéző igyekszik kielégítő választ adni.
Ehhez viszont elő kell venni minden lehetséges jogszabályt.
Hogy melyek is ezek, mekkora terjedelemmel rendelkeznek és milyen széleskörű ismeretekre van szükség?
Ebbe senki nem gondolt bele 😞
Az ügyfél főként nem, amikor bemegy a hivatalba és csak annyit érzékel, hogy mennyit kell várakoznia.
Milyen jogszabályokból dolgoznak tehát a kormányablak szakügyintézők?
A teljesség igénye nélkül.
- 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról
- 2015. évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól
- 451/2016. (XII. 19.) Korm.. rendelet az elektronikus ügyintézés részletszabályairól
- 2016. évi CXXX. törvény a polgári perrendtartásról
- 2017. évi I. törvény a közigazgatási perrendtartásról
- 568/2022. (XII. 23.) Korm. rendelet a fővárosi és vármegyei kormányhivatalokról, valamint a járási (fővárosi kerületi) hivatalokról
- 2009. évi CXV. törvény az egyéni vállalkozóról és egyéni cégről
- 254/2018. (XII. 18.) Korm. rendelet az egyéni vállalkozók nyilvántartásával összefüggő részletszabályokról
- 34/2021. (VII. 26.) ITM rendelet egyes ipari és kereskedelmi tevékenységek gyakorlásához szükséges képesítésekről, valamint egyes műszaki szabályozási tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról
- 2017. évi CXXV. törvény a közigazgatási szabályszegések szankcióiról
- 1997. évi LXXXIII. törvény a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól
- 2019. évi CXXII. törvény a társadalombiztosítás ellátásaira jogosultakról, valamint ezen ellátások fedezetéről
- 217/1997. (XII. 1.) Korm. rendelet a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény végrehajtásáról
- 1997. évi LXXXI. törvény a társadalombiztosítási nyugellátásról
- 168/1997. (X. 6.) Korm. rendelet a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény végrehajtásáról
- 1998. évi LXXXIV. törvény a családok támogatásáról
- 223/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet a családok támogatásáról szóló 1998. évi LXXXIV. törvény végrehajtásáról
- 2011. évi CXCI. törvény a megváltozott munkaképességű személyek ellátásairól és egyes törvények módosításáról
- 327/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet a megváltozott munkaképességű személyek ellátásaival kapcsolatos eljárási szabályokról
- 55/2018. (III. 23.) Korm. rendelet a közlekedési alapismeretek tanfolyam és vizsga díjához nyújtott támogatásról
- 503/2017. (XII. 29) Korm. rendelet az első sikeres nyelvvizsga és az első emelt szintű idegen nyelvből tett érettségi vizsga díjához nyújtott támogatásról
- 383/2017. (XII. 12.) Korm. rendelet a tartós ápolást végzők időskori támogatásáról
- 494/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet a nagycsaládosokat megillető földgáz árkedvezményről
- 337/2017. (XI. 14.) Korm. rendelet a három- vagy többgyermekes családok lakáscélú jelzáloghitel-tartozásainak csökkentéséről
- 1998. évi XXVI. törvény a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról
- 295/2022. (VIII. 9.) Korm. rendelet egyes fogyasztók által használt gyógyászati segédeszközök villamosenergia-fogyasztásának támogatásáról
- 102/2011. (VI. 29.) Korm. rendelet a súlyos mozgáskorlátozott személyek közlekedési kedvezményeiről
- 1993. évi LV. törvény a magyar állampolgárságról
- 125/1993. (IX. 22.) Korm. rendelet a magyar állampolgárságról szóló 1993. évi LV. törvény végrehajtásáról
Azt hiszem érdemes ezen elgondolkodni.
Mindezek tudatában, úgy gondolom, joggal mondhatom, hogy
tiszteljük meg egymást azzal, hogy türelemmel vagyunk egymás iránt!
Köszönöm, ha elolvastad!"
Végezzük a feladatunkat úgy, hogy a 2018 évi CXXV. tv. 1. sz. mellékletében a hivatali tanácsosnak még mindig 200.000 ft (bruttó) val kezdődik a minimum illemény, amely már messze meghaladja nemhogy a garantált bérminimumot, de a minimálbért is. (Illetménytábla a kormányzati főhivatalok, központi hivatalok, valamint a kormányhivatalok részére)
Lenne mit korrigálni a jogszabályokban is....
A fentiekben leírtakat nálunk pl. 3 fő végzi 280.000 ft/hó nettó bérért, diplomával, több éves tapasztalattal, a többiek okmányirodai feladatokat látnak el.
















