Tisztelt MKKSZ!
Tegnapi posztjukra (https://mkksz.org.hu/rovatok/rovatok1/hirek/1446-arra-van-penz-amire-akarjak-autora-van-emberre-nincs), illetve az NGM gyors cáfolatára (https://kormany.hu/hirek/valotlanok-a-sajtoban-megjelent-hiresztelesek-a-kormanyzat-egyaltalan-nem-rendelt-gepjarmuveket) reagálva: ha valóban nem vásároltak és nem terveznek luxusjárműveket vásárolni a kormányzatban nagyon helyeslem, hiszen tudtammal ma Magyaroszágon már 16 év körül van a személygépkocsik átlagéletkora. Ilyen helyzetben elvárható a kormányzat részéről is a "luxizás" visszafogása, a közpénzekkel való megfelelő gazdálkodás.
Jómagam és többi ingázó kollégám is bőven 16 év feletti korú gépjárművekkel járunk munkába. Személy szerint napi 76 kilométert ingázom (egy részét nagyon rossz minőségű utakon) a mellékelt képeken szereplő 22 éves Opel Astra G 1.2 típusú gépjárművel lakóhelyem és munkahelyem között. Még egy elfogadható állapotú használt gépjárműre se tudok gyűjteni a fizetésemből... Az útiköltség-térítés 20 forint kilométerenként, mely a valós útiköltség körülbelül 45-50 %-át teszi ki maximum. A fennmaradó részt a havi nettó 292000 forintos béremből (= 22 év szolgálati idő, ebből 18 év a közszolgálatban, szakirányú főiskolai diplomával) pótolom, melyben már benne van az egy gyermekre járó plusz 10000 forintos családi kedvezmény, mely július 1-től 15000 forintra nő. (Nem önhibánkból csak egy gyermekünk született, így mi nem vagyunk/leszünk adómentesek sem...)
Az is elgondolkodtató hogyan lehetséges az, hogy két, egymástól
38 kilométerre lévő kisváros között nincs közvetlen tömegközlekedési lehetőség. Közvetett módon tömegközlekedési eszközzel eljutni meg nem életszerű a munkahelyemre, az oda-vissza út jó esetben is minimum 3 óra (ha eléri az ember a csatlakozásokat), de inkább 4-5 óra. Ezért is van engedélyezve a gépjárművel való munkába járás; egyébként szívesen igénybe venném a tömegközlekedési lehetőséget, ha volna...